Afslanken met een zandloper: mijn ervaringen (2) (update)

Beste bezoeker,
Dit artikel is verbeterd en verplaatst naar mijn nieuwe privéblog.
Klik hier om er rechtstreeks naartoe te gaan!
Mijn excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Renske Cramer

Over Renske Cramer
Ik ben gepensioneerd communicatie- en marketingadviseur. Ik houd me bezig met dingen die nóg leuker zijn dan werken ;-)

5 Responses to Afslanken met een zandloper: mijn ervaringen (2) (update)

  1. Pingback: Afslanken met een zandloper: mijn ervaringen (1) « Renske Cramer Communicatie

  2. ans zegt:

    ik heb het boek gekocht….ben was heel enthousiast…totdat ik vanavond een bericht las van het voedingscentrum…oeps…teleurstellend…zij keuren de zandloper af…..ben nu in twijfel!!

  3. Hallo Ans,
    Dank je wel voor je reactie! Ik heb inmiddels een link naar het stuk van het Voedingscentrum geplaatst onder mijn artikel Afslanken met een zandloper (2) van 28-8-’12.
    Tja, ik ben geen voedingsdeskundige en kan je twijfel dus niet wegnemen. Maar er staan wel dingen in het stuk van het Voedingscentrum die volgens mij niet (of niet helemaal) kloppen.
    Zelf ben ik nu bijna anderhalf jaar aan het ‘zandloperen’ en mijn ervaringen zijn nog steeds erg positief. Ik voel me veel beter en blijf inderdaad keurig op gewicht.
    Mag ik je een raad geven? Ga het gewoon een half jaartje proberen en kijk hoe het je bevalt. Luister naar je lichaam; het zal je vertellen of zandloperen goed voor je is of niet. Als het niet bevalt, pas je je voedingsgewoonten aan of stop je er gewoon weer mee. Je maakt tenslotte geen keus voor de rest van je leven.
    Succes en groetjes,
    Renske

  4. Eric Verstraaten - van Beek zegt:

    Hoi allemaal,

    Ik ben net terug van eilandhoppen in Griekenland (met mijn man),

    Ik had net de zandloper gelezen, want was erg ontevreden met mijn lijf (106,5 kilo) en gezondheid (Reuma, Jicht, colitus ulcerosa en nog een paar nare dingen). Ik jojo wat af in het leven en mijn grootste probleem is dat ik vanaf de jaren 60 ben geconditioneerd in een horecagezin waar weinig tijd was voor het individu was. Het was alleen maar gezellig met lekkere dingen, roken en alcohol. Ik zal je vertellen dat het wat moeite kost om daar van af te kicken. Want alles wat met de paplepel is ingegoten……. Terug naar 15 dagen geleden toen ik in Griekenland aankwam ben ik gelijk gestart. Dat is niet zo moeilijk daar, want in supermarkten kun je soyamelk krijgen, er is volop fruit en elke avond uit eten: kip, vis, octopus en salades, salades en nog eens salades. Na een week startte mijn echtgenoot spontaan in het meedoen, wat ik niet had verwacht. In mijn 22 jaar durende relatie met de grootste schat van de wereld, was gezonder eten altijd lastig (moet ook gezellig zijn …..) en hij is van oudsher een echte vette en zoete eter (en ook te dik). De reden dat hij mee is gaan doen komt omdat hij last had van zijn ingewanden (ik ook, chronisch dus) en dat is aan het einde van de vakantie weg!!!! Toen wij gisteravond terugkwamen zijn we vanuit Schiphol gelijk doorgereden naar de Makro en hebben kilo’s verse vis ingeslagen (wordt natuulijk deels ingevroren), soyamelk, noten etc. etc. Ik ben vandaag nog vrij en hij moest aan de bak en stond ik hem met soyayogurt, noten, vers fruit, uitgeperste sinaasappel en een bak havermout pap met rozijnen en kaneel op te wachten. ik ben benieuwd. Zelf vind ik de havermout met soyamelk erg lekker en zoet het met stevia olie, hoewel ik op zoek ben naar variatie. Ik vind deze in “weten van (h)eerlijk eten” van Rineke Dijkinga. Geweldig boek, wat naast de zandloper erg goed te gebruiken is. Er zijn inmiddels 2 delen uit en bij de grote online boekhandel te verkrijgen. Wat mijn cadeautje was vanmorgen, dat ik na 15 dagen 101,8 kilo ben (was 106,5). Ik ga in ieder geval door met deze levenswijze (model! mooi woord) en heb een positief lading in mij en voel mij energiek en lekker. Kijken hoe het gaat als ik morgen weer ga werken……

    Wellicht tot de volgende????

    groetjes, Eric Verstraaten – van Beek

  5. Hai Eric,
    Dank je wel voor je reactie en de tip over Rineke’s boek!
    Reuze benieuwd hoe het inmiddels met jullie gaat!!
    Groetjes,
    Renske Cramer

Geef een reactie

