Doe-het-zelven met communicatie (2)

Communicatie uitbesteden ? Slim ! Maar laat het dan ook los !Heeft u besloten dat u het maken van uw brochure en/of andere geschreven communicatiemiddelen uitbesteedt  ? Laat het dan ook los !

Een tijdje geleden had ik weer zo’n klant, die doorgaans doe-het-zelft. Hij stond op het punt om een slimme combinatie van producten en diensten voor een interessant marktsegment te lanceren. Dat moest gebeuren met een direct mail-actie. Een persbericht en/of andere acties vond hij vreemd genoeg niet nodig.

Teksten van jaren ’50

Voor deze gelegenheid had hij zich toch maar verzekerd van externe hulp. Hij zou wel wat  conceptjes aanleveren. Die gaven wel aan waar hij zo’n beetje naartoe wilde. Maar taal- en communicatietechnisch zaten ze heel amateuristisch in elkaar. Begin jaren ’50 van de vorige eeuw was je er misschien nog mee weg gekomen, maar nu…

Ik ging enthousiast aan het werk. Hier viel eer aan te behalen ! Maar wat was het eind van het lied ? De klant handhaafde grote delen van zijn eigen tekst. En al zijn oude foto’s. Ik kon praten als Brugman, maar hij vond zijn tekst ‘toch gewoon wat passender’.

Direct mail gemiste kans

Vervolgens viel de respons op zijn dm-actie zwaar tegen. Tja… Weet u, zoiets gaat me dan echt aan het hart. Wat een gemiste kans ! Als u zoiets wilt uitbesteden, zoek dan een goed communicatiebureau. Geef ze een goede briefing. En geef het vervolgens ook echt uit handen. Ieder zijn vak !

Terug naar deel 1: Doe-het-zelven met communicatie: goedkoop is vaak duurkoop!

Renske Cramer

Over Renske Cramer
Ik ben gepensioneerd communicatie- en marketingadviseur. Ik houd me bezig met dingen die nóg leuker zijn dan werken ;-)

One Response to Doe-het-zelven met communicatie (2)

  1. Pingback: Doe-het-zelven met communicatie (1) « Renske Cramer Communicatie

Geef een reactie

