We gaan plat !

Voetballen legt BV Nederland plat

Vandaag breekt de voetbalgekte in alle hevigheid los. Oranje speelt zijn eerste wedstrijd op het WK-voetbal in Zuid-Afrika. En de BV Nederland gaat plat.

Althans, dat blijkt uit een onderzoekje van de Nationale Vacaturebank. Zo’n 38 % van de werknemers heeft vandaag vrijgenomen. En 31 % zet op de zaak de televisie aan als Onze Jongens het veld op gaan. Goed om het groepsgevoel te bevorderen, weet je wel.

Kniesoor ?

Van de 38 % die vrij heeft genomen, gaat 26 % thuis naar het voetbal kijken. De resterende 12 % nam vrij ‘omdat Nederland vandaag toch stilligt’. Ik vraag me af wat dat betekent voor De Productiviteit. En voor De Economie. Maar nu ja. Een kniesoor die daar op let in de nadagen van een economische crisis, toch ?

Weet u wat ik ga doen ? Ik ga lekker een paar klanten bezoeken in de randstad. Want bij mijn klanten wordt namelijk wel gewerkt. En ik kan er vandaag bij uitzondering eens filevrij naar toe rijden. Wat een feest ! En als Onze Jongens nu ook nog winnen…

Renske Cramer

Over Renske Cramer
Ik ben gepensioneerd communicatie- en marketingadviseur. Ik houd me bezig met dingen die nóg leuker zijn dan werken ;-)

Geef een reactie

