Eindelijk op LinkedIn !

Ook Renske Cramer Tekstproducties nu op LinkedIn

Het is zo ver ! Eindelijk heb ik tijd vrijgemaakt om me op de sociale netwerken te storten.

In mijn stukje ‘Internetwerken ?’ van 15 april jl. schreef ik al, dat u mij binnenkort wel in een van de sociale netwerken zou tegenkomen. Ik heb na enig wikken en wegen gekozen voor LinkedIn. Een snelle groeier en commercieel interessant.

Contacten-oogst mager

Dus ik heb dit weekend een paar uurtjes besteed aan het inschrijven, het aanmaken van profielen, rondkijken en… contacten zoeken. Dat laatste viel een beetje tegen. LinkedIn heeft een tooltje waarmee je kunt uitzoeken welke mensen uit je mail-contactpersonenlijst ook in het netwerk  zitten. Dat werkte in mijn geval niet. Ik kreeg het advies om het later nog eens te proberen. Maar ook toen ging het niet goed.

In arren moede ben ik maar handmatig gaan controleren welke contacten ook op LinkedIn rondwaren. Een hele klus. De oogst was vrij mager. En de mensen die wel een LinkedIn-profiel hebben, leken me weinig actief. Te weinig tijd zeker… Of zit ik misschien toch in het verkeerde netwerk ? Had ik toch naar Facebook of Xing moeten gaan ? De tijd zal het leren.

Interessante groepen !

Ik werd in elk geval wel aangenaam verrast door het grote aantal interessante groepen van LinkedIn, waarvan een flink deel behoorlijk actief is. Ik heb me voor diverse groepen aangemeld. Nu maar wachten of ik toegelaten word als lid… En vervolgens eens gezellig kennismaken met de leden.

U kunt mij op LinkedIn vinden via deze link.

Nog geen lid ?

Mocht u belangstelling hebben om ook lid te worden, dan kan ik u ter oriëntatie de site van Erno Hannink aanbevelen. Die bevat veel nuttige informatie, o.a. artikelen over hoe je een goed profiel aanmaakt. Erno heeft ook een boek geschreven over hoe je LinkedIn het best kunt gebruiken. Handig !

Renske Cramer

Over Renske Cramer
Ik ben gepensioneerd communicatie- en marketingadviseur. Ik houd me bezig met dingen die nóg leuker zijn dan werken ;-)

Geef een reactie

