Klimaatverandering

Sneeuwklokjes: de lente is op komst !

Opeens zag ik ze gisteren, ergens in een tuin: sneeuwklokjes ! Voorboden van de lente ! Dat deed me goed. Want ik verafschuw onze kille, zonarme winters. En deze winter was behoorlijk streng.

Gisteren werd bekend dat we de koudste winter sinds 1996 hebben beleefd. Het KNMI registreerde maar liefst 55 vorstdagen. In een ‘normale’ winter zijn dat er zo’n 38. En sinds 1979 heeft er niet zo lang sneeuw gelegen in ons land.

Ijsberg leidt tot klimaatverandering

In NRC Handelsblad las ik, dat er bij Antarctica een ijsberg ter grootte van Drenthe is ontstaan. Als het 400 meter dikke gevaarte zijn smeltwater  op een verkeerde plaats afgeeft, kan dat leiden tot een klimaatverandering.

Hopelijk valt het mee. Maar als die verandering onontkoombaar is, dan hoop ik dat onze streken kortere, zachtere winters en heerlijke, warme zomers krijgen. Liefst van begin maart tot eind november !

Renske Cramer

Over Renske Cramer
Ik ben gepensioneerd communicatie- en marketingadviseur. Ik houd me bezig met dingen die nóg leuker zijn dan werken ;-)

One Response to Klimaatverandering

  1. Esther zegt:

    Ja lekker, en dan van november tot maart wat koeler, zo’n graadje of 20.

Geef een reactie

