Calimero terug van weggeweest

oorspronkelijk gepost op 22 februari 2010 –

Calimero is terug

Weet u wie ik vanmorgen op de tv zag ? Calimero ! Het schattige, zwarte tekenfilm-kuikentje met een halve eierschaal op zijn kop. Dat in elke aflevering zegt: ‘Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk. O nee !’

De filmpjes stammen uit de jaren ‘70 van de vorige eeuw, maar zijn nog steeds hartstikke leuk om te bekijken. De opmerking ‘zij zijn groot en ik is klein’ heeft zich een vaste plaats weten te verwerven in ons taalgebruik. Evenals de term calimerocomplex. En niet te vergeten calimeromarketing !

Ik heb het gelijknamige boek van Karen Romme (http://www.karenromme.nl/) destijds met veel genoegen gelezen en ik heb er heel wat van opgestoken. Het beschrijft hoe een kleine ondernemer met beperkte middelen toch grote resultaten kan bereiken. En besteedt daarbij veel aandacht aan het belang van goede communicatie. Een handig boek, zeker in deze economisch zware tijden !

Renske Cramer

Over Renske Cramer
Ik ben gepensioneerd communicatie- en marketingadviseur. Ik houd me bezig met dingen die nóg leuker zijn dan werken ;-)

Geef een reactie

